Galeria


Novembro 2018
DomSegTerQuaQuiSexSab
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendário Calendário

Últimos assuntos
» Cry in the Macaxeira
Seg Nov 27, 2017 8:35 am por Godac

» BF3 ou MW3
Seg Set 26, 2011 4:36 pm por Dyrow

» Armas
Qua Set 14, 2011 6:12 pm por TlTl

» 1º Torneio de Arena FD
Ter Set 06, 2011 7:10 pm por paladinno

» Feats
Dom Ago 28, 2011 7:48 pm por TlTl

» Whirlwind Attack
Sex Ago 12, 2011 2:50 pm por TlTl

» Narrativa do último encontro do meu Grupo de RPG D&D 4th
Qui Jul 21, 2011 6:52 pm por MegaThiago

» Qual é o background do seu Personagem favorito?
Qua Jul 20, 2011 10:33 pm por MegaThiago

» Lesser Fire Plane [players]
Ter Jul 19, 2011 10:48 pm por MegaThiago

Top dos mais postadores
TlTl (1067)
 
paladinno (18)
 
Godac (15)
 
hOly (12)
 
MegaThiago (9)
 
ferrarezi (8)
 
Dyrow (5)
 
Kroenen (5)
 
pironesi (4)
 
Pentagram666 (3)
 


Sorcerer

Ir em baixo

Sorcerer

Mensagem  TlTl em Ter Set 14, 2010 9:54 pm


Sorcerer
(BASE CLASS)
Sorcerers are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories - just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards do and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more often and have no need to prepare their incantations ahead of time. Also unlike wizards, sorcerers cannot specialize in a school of magic. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons.

WARNING: To cast a spell, a sorcerer must have a Charisma score of 10 + the spell's level. For example, to cast a 9th-level spell, a sorcerer must have a Charisma of 19.

- Hit Die: d18.
- Proficiencies: All simple weapons. Sorcerers are not proficient with armor or shields.
- Skill Points (4 at 1st level): 2 + Intelligence Modifier.
- Spellcasting: Arcane (Charisma-based, no spell preparation, spell failure from armor is a factor).


LEVEL:

1. Summon Familiar: A character with this feat may summon a familiar once per day. If the familiar dies, the character suffers 1d6 damage, but may summon the familiar again on the following day.
Weapon Proficiency (simple): This feat allows effective use of all simple weapons, including the club, dagger, mace, sickle, spear, morningstar, quarterstaff, light and heavy crossbows, dart, and sling.
2. Jump: A successful check allows a character to jump over pits, vault low fences.
5. Craft Wand: The spellcaster can create a wand of any spell of 4th level or lower that he knows. Crafting a wand costs a small amount of XP and gold, depending on the level of the spell to be crafted into the wand.
avatar
TlTl
Founder
Founder

Masculino Número de Mensagens : 1067
Idade : 37
Data de inscrição : 14/12/2008

Ver perfil do usuário http://lixododia.blogspot.com

Voltar ao Topo Ir em baixo

Sorcerer Dicas

Mensagem  TlTl em Ter Set 14, 2010 11:23 pm

Jogando de Sorcerer:

- A habilidade principal do sorcerer é o carisma (CHA);
- A melhores raças para um sorcerer são: Humano e Gnome;
- Habilidades recomendadas no caso de um humano: STR 10, DEX 10, CON 18, WIS 10, INT 14, CHA 20;
- Após distribuir seus pontos nas abilities, você deverá configurar suas skills, ao invés de somente clicar OK na seleção de "Packages", clique na opção "Configure Packages", as skills recomendadas são: Concentration, Spellcraft e Lore. Os pontos restantes ficam ao seu critério;
- Após distribuir suas skills, chegou a hora de escolher os Feats, fique atento aos feats que só podem ser escolhidos na construção do personagem. Feats recomendados: Courteous Magocracy e Luck of Heroes (só podem ser escolhidos no level 1), Combat Casting, Improved Combat Casting (Epic), Spell Penetration e afins, metamagics: Extended, Silent, Still, Quicken, Empower e Maximized Spells e afins como os surges, Spell Focus e afins;
- Equipamento recomendado: Robe, Staffs e daggers (Gnomes e Halflings não podem usar uma dagger como offhand se estiverem equipados com um Staff) e uma ranged weapon como um Light Crossbow ou Heavy Crossbow.

Classes de Prestígio (13):

Archmage
Harper Mage
Diabolist
Hathran
Acolyte of the Skin
Hexblade
Eldritch Knight
Suel Archanamach
Thrall of Graz'zt
Elemental Savant of Air
Elemental Savant of Earth
Elemental Savant of Fire
Elemental Savant of Water
avatar
TlTl
Founder
Founder

Masculino Número de Mensagens : 1067
Idade : 37
Data de inscrição : 14/12/2008

Ver perfil do usuário http://lixododia.blogspot.com

Voltar ao Topo Ir em baixo

Voltar ao Topo


 
Permissão deste fórum:
Você não pode responder aos tópicos neste fórum